Friday, April 2, 2010

Cramps Spotting Yasmin

Un dramma ignorato 1917

Emilio Ghione, Diana D'Amore Ida Carloni Talli in a scene from the film

few years ago, Emilio Ghione has been a true "revival" among the experts (an exhibition and two books in less than two years ), but nobody thought that maybe, at the same time, it was time to make available his films for the general public. We are the usual ...

For all fans of the invisible Emilio Ghione, I propose a drama ignored, production Tiber Film 1917, preserved in the frozen mummy of the National Film Archive in Rome.

In this, as on many other occasions, Don Emilio is the author of the subject, the film adaptation, the director and the interpreter. With him: Diana D'Amore, Ignazio Lupi, Ida Carloni Talli, operator Cesare Cavagna.

Here's the story:

Diana and the engineer Emilio Alonso, director of the mines Pasos Perdidos, are engaged for some time. Emilio devotes free time to study a formula for improving the technique of modern explosives and finally, after many sleepless nights can find it. Informed the Society, invited him to reach the center of Boston. Emilio accepts the invitation, and before leaving Diana and reaches his mother on his return from the profits of his formula, he can marry Diana.
arrived in Boston, Emilio is received with much enthusiasm by the directors of the Company who pray to him di restare qualche giorno nella capitale per assistere ai festeggiamenti in suo onore.
Il banchiere Enriquez, concorrente della Compagnia per la quale lavora Emilio, vede nel successo della formula l'inizio della propria rovina.
Una notte Emilio trova una giovane svenuta per terra e credendola vittima di un incidente, si offre ad accompagnarla a casa senza sospettare che si tratta della ballerina Tonkita, una complice del banchiere Enriquez. Dopo questo primo incontro, Emilio ritorna diverse volte a casa di Tonkita. In una di queste visite, un complice del banchiere riesce a sottrarre e fotografare la formula per gli esplosivi che Emilio porta in tasca.
Qualche giorno dopo, il presidente della Compagnia di Emilio legge sui giornali che il banchiere Enriquez è in possesso della formula. Emilio, che nel frattempo è ritornato nelle miniere Pasos Perdidos, riceve la visita dello sceriffo: è stato denunciato dalla sua stessa Compagnia per vendere la formula al banchiere Enriquez....

Secondo Vittorio Martinelli (Il Cinema Muto Italiano 1917), Diana riesce a scagionare Emilio “sacrificando la sua purezza”, poi, ritenendosi non più degna del fidanzato, si suicida. Ma questo finale alla censura non piacque:

Eliminare l'episodio immorale e disgustoso svolto nella parte 4ª in cui la protagonista, posta nel bivio, o di lasciare condannare il fidanzato innocente, o di ottenere le prove per salvarlo col solo mezzo di cedere alle turpi requests of those who have such evidence, they choose the latter path, and then took his own life dramatically. (Index 1916-1921)

In the final English version is this:

Definitely do that to save her boyfriend, the young Enriquez visit and this leads to facilitate the exchange of evidence of innocence in her honor, but Diana Enriquez kills and takes the evidence to the lawyer: Enriquez had paid two thousand U.S. dollars to the dancer Tonkita to steal the formula for Emilio.
few days later, Emilio comes out of jail free from suspicion. Diana, riding his favorite horse, waiting for him outside.

copy of the National Film And how it ends?

0 comments:

Post a Comment